poniedziałek, 24 czerwca 2013

Jak zrobić prezentacje HTML

Wielu z was główkowało się nad tym jak zrobić prezentacje HTML. W internecie jest wiele poradników odnoście tego języka komputerowego ale niektórzy nie są w stanie ich zrozumieć. Dziś napiszę dla was poradnik jak zrobić taką prezentacje :)


Krok 1

Podstawą naszej prezentacji jest grafika. Można ją zrobić w dowolnym programie graficznym. Ja zrobiłam moją grafikę w Gimpie a oto ona :



Krok 2


Aby dodać naszą grafikę na Howrse potrzebny nam jest hosting zdjęć np. Tinypick . Kiedy już wejdziemy na tą stronę klikamy Wybierz Plik i wybieramy sobie naszą grafikę. I czekamy chwilkę aż się załaduje.


Krok 3

Mamy już naszą grafikę. Teraz potrzebny jest kod HTML o to on :

<div style="background:url( W to miejsce wklejamy link naszej grafiki ); width: Tu wpisz szerokość obrazkapx; height: A tu wysokośćpx; overflow: auto; margin-top: 0px; margin-left: 0px;">W to miejsce wklejamy kod z podpunktu 4</div>

Trzeba pamiętać by ten kod wkleić na prezentacje ale w trybie HTML aby to zrobić klikamy na zielony znaczek  który jest po prawej stronie i tam wklejamy kod.


Krok 4 

Kod na grafikę mamy zrobiony teraz zajmiemy się ramką w której będzie nasz tekst. Aby to zrobić trzeba wkleić ten kod w miejsce które jest zaznaczone na zielono w podpunkcie 3

<div style="width: Tu wpisujemy szerokość ramkipx; height: Tutaj wysokość ramkipx; margin-top: Tutaj wpisujemy wysokość względem krawędzi górnejpx; margin-left: Tutaj piszemy odległość od lewej stronypx; overflow: auto">W to miejsce wpisujemy nasz tekst ale to dopiero później</div> 



Krok 5


Na początku może trochę nie wychodzić ale jeśli nabierzemy wprawy to będziemy coraz lepiej robić prezentacje HTML a oto końcowy efekt 


<div style="background:url(http://oi43.tinypic.com/mser8g.jpg); width: 600px; height: 400px; overflow: auto; margin-top: 0px; margin-left: 0px;"><div style="width: 260px; height: 330px; margin-top: 33px; margin-left: 320px; overflow: auto">Tekst</div></div>



Mam nadzieje że wam pomogłam :)


21 komentarzy:

  1. Jeśli czegoś nie rozumiecie to piszcie w komentarzach a ja wam pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dam jedną wskazówkę jeśli mogę.
    Najlepiej szerokość obrazka mieć 790 (tyle ile ma prezentacja) to będzie lepiej wyglądać.
    Pozdrawiam
    AnitaKonik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zrobiłam tak aby każdy wpisał swoją bo wtedy tym co nigdy nie mieli styczności z HTML może się wszystko pomieszać

      Usuń
  3. Kiedy będzie na więcej ramek ?

    OdpowiedzUsuń
  4. a mi wyskakuje : Nie można nic zrobić...
    Prezentacja na Twojej stronie profilowej nie może zostać opublikowana, gdyż zawiera niepoprawne tagi HTML. Jeśli doświadczasz tego problemu, oznacza to, iż próbowałeś opublikować prezentacje w trybie HTML. Uważaj w jaki sposób formatujesz swój tekst!

    POMOCY ! ;C

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak zrobić więcej ramek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wklejasz kilka razy po tej pierwszej.

      Usuń
  6. Nie ogarniam tej strony Tinypick, czy ktoś może mi ją w prosty sposób wytłumaczyć ( co mam gdzie wpisać itd.)? I jeszcze jaki LINK ,,- (W to miejsce wklejamy link naszej grafiki)..." skąd mam go wziąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawym przyciskiem myszy kopiuj adres url, po czym w nowej karcie go wklejasz

      Usuń
    2. Masz tam PLIK ---> WYBIERZ PLIK, wtedy po prostu na to klikasz i sobie wybierasz obrazek jaki chcesz. Potem jak masz ROZMIAR ---> DOMYŚLNE, możesz sobie wybrać rozmiar. Chyba nie muszę tłumaczyć co które oznacza, prawda? No. Potem masz UDOSTĘPNIJ, możesz to przesłać na swoją, lub czyjąś pocztę, ale nie musisz tego robić. Klikasz PRZEŚLIJ TERAZ, potem wpisujesz co trzeba, aby udowodnić, że nie jesteś robotem :D. Jeśli wystąpił jakiś problem, niestety - to nie twoja wina - musisz próbować do skutku. Masz kod HTML i inne takie. Kopiujesz co potrzebujesz i robisz z tym co zamierzałeś. Nie pomogę ci z FILM VIDEO i URL, ponieważ sama z tego nie korzystam.

      Usuń
  7. A jak i gdzie zmienić kolor, czcionkę i wielkość tekstu???

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieki udało mi się whodziłam w tyle poradnikuw i bloguw z kodami html i nic nie udawało się a dzieki tobie już umiem robić prrezki html muj nick na howrse to wampirka*

    OdpowiedzUsuń
  9. Czemu jak daje enter to mi się psuje prezentacja ??? ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tego nienawidzę w kodach...

      Usuń
  10. Dlaczego text, który mam pisać wyświetla się na obrazku???

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlaczego kiedy próbowałam zapisać, to mi wyskoczyło, że niepoprawny kod html i uważaj, w jaki sposób formatujesz swój tekst? Wszystko było ładnie i według instrukcji!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak określić szerokość ramki itp. ?

    OdpowiedzUsuń
  13. dlaczego nie widać obrazka tylko tekst?

    OdpowiedzUsuń
  14. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń